dimarts, 1 de juny del 2010

DIARI D'ARTISTA

Bueno doncs, despres de tot, avui començo a escriure el meu diari d'artista. Encara que no m'enrecordu de les dades exactes, intentare explicar-ho lo millor possible.


Tot va començar quan l'Ana ens va dir per primer cop la paraula "roba", vam estar tota una hora de classe parlant sobre la roba, dient sinonims, mirant videos, etc... A continuacio vam tenir que escriure tot un full amb tots els sinonims o paraules que nosaltres relacionesim amb la roba, un cop fet aixo, haviem d'escriure un altre amb frases sobre la roba i de totes les frases escollir una per fer un storyboard.



De totes les frases, la que vaig escollir va ser "he posat a rentar els mitjons de colors", hi amb aquesta idea vaig haver de fer un storyboard.


Despres d'aixó l'Ana ens va dir que hauriem de fer un projecte i jo vaig pensar de fer-ho a partir d'aquesta idea, pensava fer un video amb stop-motion amb els mitjons movent-se i canviant les cares, i aquesta va ser la primera prova:

PROVA 1:














Despres de fer aquestes fotos i de veure per on anava la cosa, vaig decidir canviar la meva idea, ja que aquesta no m'havia convençut.
Llavors vaig decidir fer un projecte en el que volia mostrar els estats d'anim a partir de la roba, pero no sabia ven bé com fer-ho, i vaig fer algunes fotografies per veure si em venia la iluminació, pero no em van agradar perque no era el que jo volia expressar. Pero la idea estava en ment.

Llavors ens van dir que hauriem d'exposar els nostres projectes a l'espai d'arts de Roca Umbet.
Despres d'aquesta noticia vam haver d'explicar-li les nostres idees a les Anas perque ens donguessin la seva aprovació o aixi podernos donar idees.
Un altre dia va venir en Manel Clot, un critic d'art que ens va esta explicant coses sobre exposicions, i orientant-nos una mica en el que haviem de fer, realment va ser d'ajuda.

A partir d'aqui haviem de pensar com voldriem exposar els nostres projectes en la sala, teniem que crear grups i posarnos d'acord. Vaig formar el meu grup amb la Andrea Luque i la Mireia Gálvez, i despres de fer varies proposicions per veure com exposariem els nostres projectes vam arribar a la conclusió que el projecte en comú s'anomenaria "pescats per la moda", voliem expressar el fet de que tothom segueix una moda, vulgui o no. Al principi la idea era posar un projector a la pared oposada a l'entrada de la sala on s'exposarien els nostres projectes per separat, amb tot de fulls al costat amb les frases que haviem escrit anteriorment a classe, una televisio vella en el terra envoltada per una red de pescar i emitint-se pasarel·les de moda. A les columnes del costat voliem penjar un maniqui vestit d'alguna manera (la qual encara no teniem pensada) envoltat de fil de pescar i ams (com si estigues pescat).




Despres d'haver fet els grups i decidir com ho exposariem, va tornar a venir el Manel Clot perque li expliquesim el que haviem pensat fer. Despres de la seva aprovació vam començar a portar a terme el nostre projecte de grup.

A partir d'aqui, seguint les anotacions del llibre d'artista del meu grup, ja puc posar dates.

Dimarts 27/4/2010: Avui ens hem distribuit l'espai de la sala d'arts, no em pogut agafar el lloc que ens agues agradat, pero modificarem la idea que teniem basant-nos en el espai que ens ha tocat. Hem empaperat la pared per tal de situar el nostre projecte abans de fer-ho directament a la pared.

Dijous 29/4/2010: Hem acabat de dibuixar el plantejament a la pared empaperada.

Divendres 30/4/2010: A partir de la idea inicial hem decidit fer alguns esbossos en fulls per tal de proposar varies opcions sobre com colocarem el projector, el maniqui, etc...Al final em escollit un dels esbossos, al voltant de la imatge del projector escriurem totes les pareules relacionades amb la roba directament amb permanent a la pared. Començaran estan molt apretades entre elles i mica en mica s'aniran dispersant.

Dilluns 3/5/2010: Hem començat a escriure les paraules al voltant de la imatge del projector.

Dimarts 4/5/2010: seguim enfeinades amb les paraules de la pared, es divertit pero no s'acaba mai! Avui ens han portat el nostre maniqui, es bastant lleig.

Dijous 6/5/2010: Ja estem acabant amb les paraules, em tingut alguns problemes de paraules que s'havien escrit malament pero ho hem pogut solucionar. Hem decidir que en comptes d'exposar cada una el seu video en el projector, farem un video comú, on surtira gent del carrer amb un paper on escriura la definició de roba amb una sola paraula. Per tant dins de l'area del projector em escrit la frase "defineix amb una paraula la roba", que es el que li direm a la gent que faci. Hem agafat la camera i ens hem anat a grabar a gent, a sigut molt divertit i entretingut.

A la nit s'ha fet la inauguració de la sala d'arts, ha vingut molta gent i entre ells en Santi, director de l'institud i l'alcalde. Ha estat molt bé i ha sigut molt satisfet veure com la gent mirava el nostre projecte amb expectació.

Divendres 7/5/2010: Hem estat parlant amb les Anes sobre la inauguracio, que ens havia semblat, com havia anat, i el que hauriem de fer a continuació. Despres de parlar amb elles el meu grup em anat a buscar una peana per poder posar a sobre el llibre d'artista del nostre grup, on s'explica tot el proces que hem anat seguint i es poden veure els esbossos. La peana estava bastant ronyosa, aixi que l'hem netejat i pintat de negre.

Dilluns 10/5/2010: Durant la semana hem estat gravant per separat a gent per el nostre video, i em provat el DVD per havera si es veia bé i funsionava, pero no s'ha donat aquest cas, l'haurem de tornar a gravar.

Dimarts 11/5/2010: Desde que ens van portar el maniqui, estavem tan ocupades amb l'ho demes que no li feiem gaire cas. Com ja teniem tot lo altre casi acabat em decidit vestir-lo amb uns texans i una samarreta blava i envoltarlo amb fil de pescar i ams.


Dijous 13/5/2010: S'ens va ocurrir que podriem posar una catifa de color vermell per representar el glamour, aixi que la Mireia ha portat una catifa de casa seva i la hem pintat amb pintura de color vermell.

Divendres 14/5/2010: Veiem al maniqui molt lleig ja que no tenia cabell ni res, aixi que hem anat a comprar-li una perruca negre perque es veigi mes bonic.

Dilluns 17/5/2010: El nou DVD ja esta gravat i funciona perfectament, ara nomes falta uns ultims retocs.


Dimarts 18/5/2010: Avui hem acabat de perfeccionar tot i hem aprofitat per escombrar i netejar una mica la nostra zona, ja que de tant passar i fer coses per allà estava bastant brut el terra. Ja tenim el nostre projecte acabat! I estem molt satisfetes amb el treball que hem dut a terme.